Projekt realizowany w ZSP w Brzeźnicy w ramach Akredytacji Programu Erasmus+
na lata 2021 – 2027
W roku szkolnym 2021 / 2022 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Brzeźnicy
rozpoczęto działania w ramach przyznanej szkole Akredytacji Programu Erasmus+.
Na lata 2021 – 2027 zaplanowano szereg działań obejmujących uczniów, nauczycieli,
dyrekcję oraz pracowników administracyjnych zajmujących się obsługą księgową
projektów unijnych. Działaniem pierwszej potrzeby, bo umożliwiającym i
ułatwiającym organizację kolejnych, okazało się podniesienie kompetencji
językowych kadry nauczycielskiej i administracyjnej. Zaplanowane mobilności zostały
zrealizowane, a ich efekty są obecnie upowszechniane i wdrażane w codzienną pracę
placówki.
Koordynator: Edyta Kłeczek
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Pięcioro pracowników naszej szkoły oraz jeden pracownik administracyjny wzięli
udział w pięciodniowym kursie języka angielskiego ( od 27.06.2022 r. do 1.07.2022
r.) na Malcie. Kurs był akredytowany w ramach projektu Erasmus+.
Zajęcia odbywały się w szkole językowej Maltalingua mieszczącej się w dzielnicy St
Julians. Budynek szkoły był urokliwie położony i rozprzestrzeniał się z niego widok na
malowniczą zatokę St. Julian’s.
Na spotkaniu organizacyjnym poinformowano nas o zasadach uczestnictwa w
zajęciach językowych- mówienie tylko w języku angielskim oraz możliwości udziału w
zajęciach pozalekcyjnych, różnych atrakcjach organizowanych przez szkołę
Maltalingua.
Nasze zajęcia odbywały się w dwóch grupach prowadzonych przez fantastycznych
lektorów.
Zajęcia prowadzono w przyjaznej atmosferze. Na lekcjach szlifowaliśmy nasze
słownictwo oraz gramatykę. Podczas rozmów z uczestnikami kursu m. in. z Japonii,
Węgier, Włoch, Hiszpanii mieliśmy szansę dowiedzieć się więcej o ich kulturze.
Podczas kursu rozbudzaliśmy swoją świadomość językową oraz zmotywowaliśmy się
do doskonalenia swoich umiejętności po powrocie do domu.
Dzięki zdobytym przez uczestników szkoleń umiejętnościom w nowym roku szkolnym
uczniowie wezmą udział w różnych działaniach związanych z projektem m. in.
pojawią się nowe metody i narzędzia pracy na lekcjach.
Był to wspaniały czas, który przyczynił się do zdobycia nowych umiejętności
językowych oraz poznania historii, kultury, zabytków tej z pozoru niewielkiej wyspy,
która jednak kryje w sobie zaskakująco dużo miejsc godnych zobaczenia.
Anna Kozioł
A PO ZAJĘCIACH …
Malta jest piękną i wyjątkowo interesującą wyspą, dlatego też czas po
zajęciach wykorzystywaliśmy na poznanie zakątków i kultury tego kraju. Swoje
pierwsze kroki skierowaliśmy do stolicy, czyli barokowej Valetty. W tym niewielkim
mieście znajduje się ponad 300 zabytków. Wąskie i klimatyczne uliczki, piaskowe
budowle, finezyjne balkony i malownicze porty nie pozostawiają wątpliwości,
dlaczego Valetta znalazła się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Na trasie naszych wędrówek znalazła się także Mdina, zwana miastem ciszy,
która znajduje się na wzgórzu i jest otoczona murem. Kręte brukowane uliczki,
kolorowe drzwi i niezwykle kołatki oraz tabliczki z nazwami domów nadają Mdinie
magicznego klimatu. Malta to także piękne zatoki, porty i plaże. Kolejną atrakcją,
którą udało się nam zobaczyć to przepiękna jaskinia położona w południowo-
wschodniej części wyspy – Blue Grotto. Odwiedziliśmy także sąsiednią wyspę Gozo
oraz wiele pięknych i urokliwych miejsc takich jak: St. Julians, Sliemę, Popeye Village,
Paradise Bay, Golden Bay, Klify Dingli, Marsaxlokk.
Czas spędzony na Malcie uważamy za niezwykle efektywny pod względem
uczestnictwa w kursie językowym. Z pewnością była to także wspaniała przygoda,
gdyż było nam dane zobaczyć wiele przepięknych miejsc, poznać kulturę i ludzi
różnych narodowości.
Anna Kowalczyk